Тест для педагогічних працівників “Булінг в закладі освіти”

Булінг в закладі освіти
Булінг в закладі освіти

Тест для педагогічних працівників щодо знання Наказу МОН України № 1646 від 28.12.19 «Деякі питання реагування на випадки булінгу та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти.

 

  1. Які випадки належать до булінгу в закладах освіти? (Одна правильна відповідь).

а) ті, що відбуваються у часи навчання в приміщеннях закладу та за межами школи, якщо дитина не знаходиться у школі;

 

б) ті, що відбуваються безпосередньо в приміщеннях закладу та на прилеглих до нього територіях та за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, та інших освітніх заходів,  що організовуються за згодою керівника закладу освіти, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти;

 

в) ті, що відбуваються виключно в приміщеннях закладу освіти;

 

г) ті, що відбуваються в приміщеннях закладу освіти та прилеглих до нього територіях та за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, та інших освітніх заходів,  що організовуються за згодою керівника закладу освіти і стосуються лише здобувачів освіти;

 

  1. Назвіть ознаки булінгу (оберіть усі вірні варіанти).

а) систематичність;

 

б) умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна або можливості користуватися ними, перешкоджання в отриманні освітніх послуг, примушування до праці та інші правопорушення економічного характеру;

 

в) словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи;

 

г) будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, зокрема принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська, образи, жарти, погрози, поширення образливих чуток;

 

д) будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів.

 

  1. Кого називають кривдником (булером) ? (Одна правильна відповідь).

а) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

 

б) свідок та (або) безпосередній очевидець випадку булінгу (цькування);

 

в) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

 

г) особа, що створює конфлікти.

  1. Кого називають потерпілим (жертвою булінгу) ? (Одна правильна відповідь).

а) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

 

б) свідок та (або) безпосередній очевидець випадку булінгу (цькування);

 

в) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

 

г) особа, що створює конфлікти.

  1. Кого називають спостерігачем? (Одна правильна відповідь).

а) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

 

б) свідок та (або) безпосередній очевидець випадку булінгу (цькування);

 

в) учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

 

г) особа, що створює конфлікти.

  1. Назвіть прояви, які можуть бути підставами для підозри в наявності випадку булінгу учасника освітнього процесу. (Оберіть усі вірні варіанти).

а) різка зміна звичної для дитини поведінки;

б) агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;

в) емпатія;

г) відлюдкуватість, уникнення спілкування;

д) скарги дитини на біль та (або) погане самопочуття; пошкодження чи зникнення особистих речей; вимагання особистих речей, їжі, грошей; жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози, поширення чуток сексуального (інтимного) характеру або інших відомостей, які особа бажає зберегти в таємниці;

е) намагання приховати травми та обставини їх отримання;

ж) демонстрація страху перед появою інших учасників освітнього процесу; занижена самооцінка, наявність почуття провини;

з) стриманість у поведінці.

  1. На що має бути спрямована діяльність щодо запобігання та протидії булінгу в закладі освіти? (Оберіть усі вірні варіанти).

а) виявлення булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

б) роботу з відновлення психічного стану постраждалих від булінгу;

в) визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

г) визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу (цькування) та/або усунення потенційних ризиків його виникнення.

  1. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу в закладі освіти відображається в ___? (Оберіть одну правильну відповідь).

а) в порядку реагування на випадки булінгу;

б) в Наказі МОН України;

в) в наказах Управління освіти;

г) в плані заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти.

  1. Які заходи належать до спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти. (Назвіть усі правильні відповіді).

а) організації належних заходів безпеки відповідно до законодавства (пост охорони, відеоспостереженням за місцями загального користування тощо);

б) організації безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу;

в) контролю за використанням засобів електронних комунікацій малолітніми чи неповнолітніми здобувачами освіти під час освітнього процесу;

г) розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу.

  1. Хто є головою комісії з розгляду випадку булінгу?

а) психолог закладу освіти;

б) заступник директора з НВР закладу освіти;

в) уповноважена особа в питань випадків булінгу закладу освіти;

г) керівник закладу освіти.

Автор: Яковенко Антон Олександрович

 

0 0 голоси
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі