
Перший урок “Ми – українці” у 2 класі
Гра-подорож
Мета:
-створення святкового мікроклімату в класі;
-розширення знань учнів про рідний край; про державні символи України;
-виховання у молодших підлітків почуття патріотизму та гордості за свою країну;
-розвиток творчих здібностей учнів,
-формування компетентностей: навчальної, пізнавальної, інформаційної, комунікативної, полікультурної.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку
Вчитель:
– Ось і пролунав перший дзвоник нового навчального року. Я вітаю вас з цим святом. Скільки гарних і мудрих подорожей ми з вами здійснимо по країні знань! На першому уроці в цьому році ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини… А тему нашого уроку-подорожі вам підкажуть рядки Ліни Костенко: (відеоролик)
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, –
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є – дорога, явори.
Усе моє, все зветься – …. (Україна).
Вчитель:
– Молодці! А тепер настав час вам, пройти випробування, щоб показати свою козацьку силу, вкраїнську мудрість, а головне – показати себе справжнім громадянином своєї країни.
Українська дітвора – хлопці і дівчата!
Хоч слабкі у вас ще руки та душа завзята,
Бо козацького ви роду, славних предків діти,
В школі нашій всі вчимося рідний край любити.
Всі ми з вами громадяни нашої держави, що має горде і красиве ім’я Україна. (Вчитель пропонує ознайомитися з визначенням терміну «громадянин» за словником)
Громадянин – це людина, яка належить до певної територіальної спільноти – міста чи країни. Громадянин має певні права і обов’язки, й підпорядковується певним нормам і законам.
Так, як ми українці, ми будемо вчитися любити і пам’ятати наші українські традиції, знайомитимемось з традиційними стравами, іграми, таночками, піснями наших предків. Тому відправляємось у подорож з незвичайними станціями
ІІІ. Гра-подорож. (3 стор.)
Станція «Історична» (4 стор.)
Вчитель пропонує дітям розгадати кросворд “Моя Україна”.
Кросворд
- Як називається герб нашої держави? (Тризуб).
- Які гори України ви знаєте? (Карпати).
- Як називається найбільша річка України? (Дніпро).
- Який птах є символом України? (Лелека).
- Столиця України? (Київ).
- Кущ-символ України? (Калина).
- Збірка віршів Т.Г.Шевченка? (Кобзар).
Кросворд “Україна” |
Станція «Театральна»
Гра «Показуха»(6 стор.)
Вчитель:
– Хто хоче перевірити свої театральні здібності?
Діти по черзі отримують папірці із завданнями: показати дію, яка описана в завданні. Вони імітують по черзі ту чи іншу дію, кожен має свою дію, а товариші класу повинні відгадати.
Завдання для дівчаток:
– Ліпити пиріжки чи вареники
– Вишивати
– Грати на скрипочці
Завдання для хлопчиків:
– Танцювати гопак (присядка)
– Грати на сопілці
– Косити траву
Станція «Мудрість українського народу» (7 стор.)
— На цій станції потрібно доповнити прислів’я і пояснити його зміст.
- Людина без Вітчизни, (… як соловей без пісні).
- Всюди добре, (… а вдома краще).
- Хата без рушника (… що родина без дітей).
Станція «Музична» (8 стор.)
Гра “Показуха” 8 сторінка фліпчарта |
Вчитель:
– Всі ви ще не так давно були немовлятами і матусі, заспокоюючи вас, співали вам забавлянки. Всі ви, особливо дівчата, коли виростете, будете співати їх своїм маленьким дітям. Відновіть забавлянку та проспівайте.
Охочим прийняти участь в цьому конкурсі видаються листи, де надрукована пісня – забавлянка, але деякі слова пропущені. Пропонується відновити текст пісні.
Кую-кую чобіток
Подай мені __________( молоток),
Як не даси ______________ (молотка)
Не підкую чобітка.
Молоток золотий,
Чобіток дорогий.
Стук, стук, ______ .
(Після роботи зачитується відновлена учнями забавлянка та проспівується разом з аудіозаписом)
Фізкультхвилинка.
Діти за бажанням виконують забавлянку з рухами.
Станція «Поетична» (9 стор.)
Вчитель:
– Творчість – це діяльність, що породжує дещо якісно нове, що відрізняється неповторністю, оригінальністю та унікальністю. Відомо, що видатні музичні, художні й літературні таланти часом виявляються вже в ранньому дитинстві. Моцарт від чотирьох років грав на клавесині, у п’ять уже писав музику, у вісім – створив першу сонату й симфонію, в одинадцять – першу оперу. Шевченко малював з раннього дитинства. Першу поезію Леся Українка написала у дев’ять років, Максим Рильський – у сім.
– А ви вже в такому віці, що настав час творити. Це справді, нелегко. Але, вірш ми спробуємо скласти колективно.
Дітям пропонується, використовуючи наперед заготовлені рими, скласти чотиривірш або короткий вірш відповідної тематики.
Приклади рим: (10 стор.)
Відновити вірш 10 сторінка фліпчарта |
Україна, криниця, калина, водиця, уявляю.
Заготовка
Наша ……. –
Червона ………,
А в саду …….. –
чистенька …….
Пташки співають –
Серце звеселяють.
Як без тебе жити?
Я не ……. !
Станція «Патріотична»
Гра « Я – патріот» (11 стор.)
Обладнання: на дошці на аркуші ватману зображено малюнок калини, на якій не вистачає декількох китиць. У дітей, які працювали на уроці на партах лежать червоні стікери у формі ягід калини; ручки.
Вчитель:
– Дивіться діти, яка гілочка калини, але чомусь вона має дуже сумний вигляд, а урок наш сьогодні такий радісний. Ви ще не зовсім втомилися? Тоді давайте ще трохи попрацюємо разом, щоб наша ягодах, своє ім’я та свої якості як громадянина і наклеїти на вільну китицю. (Діти пишуть, клеять, утворюють китиці та коментують: «Я, _____, справжній громадянин своєї держави, тому що……).
– Вчитель: Отже, можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні такі риси як… (йде обговорення).
Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг, так як і ця калина. Від вас залежить яким буде майбутнє Рідної України.
ІV. Підсумок уроку
Вчитель:
– Ось і закінчується наш урок. Що найбільше запам’яталося під час подорожі?
– Куди б ще хотіли помандрувати у майбутньому?
Послухайте вірш, а наприкінці доповніть його:
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься… (Україна)
– Діти! Те, що створене предками, збережене нашим народом, буде вічним. А ми повинні вчитися берегти те, що нам залишилося у спадок, і думати про гарне майбутнє. Адже ви майбутнє України.
Автор Гончар Інна Миколаївна