
Тема: «Святий Миколай іде – Різдво веде». Декорування. Декорування чобітка для подарунків від Святого Миколая та «подарунка» для нього
Мета і завдання:
- ознайомити учнів з поняттям «декорування»;
- ознайомити учнів з правилами «декорування»;
- повторити характеристики контрастних кольорів;
- розвивати в учнів навички декорування;
- розвивати творчу уяву та фантазію учнів;
- виховувати повагу до міцної внутрішньої опори людини, що знаходить свій прояв у доброті, чуйності, лагідності.
Обладнання:
- для вчителя: мультимедійний додаток, презентація, зразок чобітка;
для учнів: картки,макет чобітка, макет рукавичок, фоаміран, клей, оздоблення.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
1. Вступне слово учителя.
Продзвенів для нас дзвінок,
Починаємо урок.
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Дітки просто молодці!
2.Психологічний настрій уроку.
Вправа «Спіймай свій настрій»
У вас сьогодні гарний настрій?
Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.
Я сподіваюсь, що ми зможемо створити ситуацію успіху на занятті.
- Зачитування девізу заняття.
Діти, а давайте разом прочитаємо девіз заняття.
Твори добро, де тільки зможеш. (слайд 2)
– Хто з вас бажає творити добро?
– Я рада, що знайшла так багато однодумців. - Робота над загадкою.
– Дітки, ви любите відгадувати загадки? Дуже добре.
– Стало біло навкруги —
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я — … (зима).
– Так, правильно. Це зима.
- За що ви любите зиму?
- А якими зимовими святами багата зима?
- 4. Емоційне введення
Зараз ми з вами переглянемо відео фрагменту «Пригоди Левчика та його друзів. Прийди, Миколаю». (відео 8)
- Чому діти у мультфільмі змогли отримати подарунки від Святого Миколая?
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
- – Діти, ви почули, що до кожного приходить святий Миколай і приносить подаруночки. А сьогодні ми з вами будемо чарівниками. Зробимо подаруночок, який ви подаруєте найближчій вам людині. Подарунки приємніше дарувати самому, ніж їх одержувати . Таким чином ми даримо радість своїм близьким.
- Але у нас є труднощі. Летіло янголятко до нас в гості і тримало в руках зірочки зі словом. Тим часом подув вітерець і букви розсипались . Давайте зберемо їх і скажемо, яке слово несло янголятко?
токбічо (Чобіток) (слайд 3)
- Правильно!
- Послухайте легенду про панчохи та черевики для Святого Миколи.
(Легенда)
- Розгляд листівки. Відповіді на запитання. (слайд 4)
- Кого зображено на малюнку?
- Чиї листи читає Святий Миколай?
- Про що пишеться у цих листах?
- Чи всі діти отримують подарунки від Миколая?
- Як потрібно поводитися діткам, щоб отримати подарунки?
- Коли та як приносить подарунки Святий Миколай?
( перегляд фрагменту)
- Зверніть увагу на зображення панчішок: (слайди 5-7)
- Чим сподобались вам панчішки?
- Завдяки чому вони виглядають так яскраво та виразно?
- Правильно. Вони такі гарні та виразні завдяки оздобленню, тобто декоруванню.
- Що таке декорування? ( слайд 8)
( Діти працюють із карткою). Дають відповіді.
- Яким словом можна замінити слово декорування? (оздоблення).
- Пригадайте за рахунок чого декоративні вироби виглядають такими виразними та яскравими?
- Так. Між світлими кольорами – темного, а між темними – світлого. (слайд 9)
- Фізкультхвилинка. (слайд 10)
(відео 7 Танці-зігріванці)
IIІ. Практична робота. (слайд 11)
- Декорування чобітка для подарунків від Святого Миколая.
- Діти, давайте переглянемо інструкційну карту (слайди 11-12) виконання роботи.
- Подивіться, як можна оздобити чобіток.
(чіпляю на дошку)
- А тепер можете прикрасити свій чобіток. Прикраси у кожного на парті. Кожен працює за власним задумом. Для цього у вас на парті є елементи декорування.
- Аналіз робіт.
- Декорування рукавичок.(Робота в групах)
- Дітки, я вважаю, що і Миколаєві і вашим рідним дуже сподобаються ваші чобітки. На початку заняття ви розповідали, робите багато добрих справ. Тому ми не можемо не виготовити подаруночок для Миколая. А це будуть рукавички, щоб він не замерз у руки, несучи вам солодощі та інші подарунки. Попрацюємо в групах. «Дизайнери» та «Трударики».
- Вчитель. Ой прийшло СМС повідомлення. Це наш Листоноша. Прислав електронну телеграму. (слайд 14)
- Допоможемо дідусеві Миколаю вибратися із засніженого лісу ? (Лабіринт – робота в парі) (Слайд 15)
- – А тепер час і Святого Миколая радо зустрічати,
Тому треба пісню гарно заспівати.
Виконується пісня «Святий Миколай, завітай до нас»
Зустріч з Миколаєм.
С в я т и й М и к о л а й:
(слова Миколая)
(роздає дарунки)
ІV. Підсумок уроку
– Що ви сьогодні виготовляли?
– Чи задоволені ви своєю роботою?
Вербальне оцінювання.
- Давайте ми всі разом пообіцяємо Миколаю, що будемо: (слайд 16)
-гарно вчитися;
– бути добрими та чемними;
-завжди допомагати друзям;
– не вживати лихих слів;
-поважати старших;
– шанувати батьків, дідусів, бабусь;
-любити свою Україну.
Автор : Соболєва Наталія Василівна