
Ранкова зустріч
Великдень
Мета. Поглибити знання дітей про перший місяць весни, традиції святкування Великодня в Україні. Створити умови для обміну досвідом щодо святкування Великодня. Навчати висловлювати свою думку та уважно слухати один одного.
- Формування кола.
– Сьогодні нехай першими у коло стануть ті, хто народився на весні, за ними ті, хто народився влітку, тепер іменинники осені, і останні – хто народився в зимку.
- Вітання вчителя.
Промінчик весняний заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось:
Я – вам, ви – мені.
– Діти, я хочу побачити який у вас настрій. Підніміть, будь ласка червону цеглинку LEGO ті у кого настрій веселий, жовту – у кого настрій спокійний і зелену – у кого настрій сумний. Я бачу, що настрій у вас хороший. А що ми робимо, коли у нас хороший настрій? (Відповіді дітей)
– Yes right, we sing songs and dens. (Activity “If you are happy…”)
- Привітання один з одним.
– Діти, я сьогодні, по дорозі до школи побачила вербову гілочку, вона випромінювала таке тепло і ніжність. Я захотіла поділитись ними з вами. Передаймо вербову гілочку по колу і побажаємо один одному щось приємне.
Діти по колу передають квіточку добра та кажуть побажання:
Наприклад:
- Веронічко, я рада тебе бачити і бажаю тобі чудового настрою.
- Молодці. Я помітила, що ви вмієте гарно вітатися і говорити теплі слова.
- Погляньте до нашого класу завітало сонечко. Але воно сумне, тому що розгубило свої промінчики. Давайте подаруємо йому промінчики. (Діти по черзі підходять до сонечка і прикріплюють йому промінчики)
4.Календар природи.
– Діти, який день тижня сьогодні?(відповіді дітей)
- – Яке число сьогодні?
- – Який місяць?
- Так, сьогодні 17 березня (викладаю дату та рік ).
- – Чому цей місяць так назвали? (відповіді учнів )
- – Яку пору року розпочинає місяць березень?
- – Які весняні свята ви знаєте? (Вербна неділя, Великдень)
- Обмін інформацією
- Так Великдень, це одне із найбільших весняних свят, а передує йому ще одне не менш важливе свято – Вербна неділя. Розповість нам про нього Соломійка.
Соломія (Розповідь про Вербну неділю)
– А після Вербної неділі ми святкуємо Великдень. Які символи цього свята ви знаєте?
- Групове заняття.
Робота з LEGO
- Не менш важливим символом Великодня є і фарбоване яєчко, яке називають писанкою. Діти послухайте вірш Яни Яковенко і поскладайте цеглинки LEGO по кольорах у тому порядку, в якому, вони згадуються у віші.
Про писанки
Ми сьогодні рано встали,
Різні фарби готували:
Із цибулі, із кори,
З ягід, квітів і трави.
Що це, що за метушня?
Вся зібралася рідня:
Дід, бабуся, мама, тато –
Писаночки малювати.
Всі беремося до діла:
Ось червона, щоб раділи,
Щоб росли як із води –
Синю фарбу набери.
Жовта фарба на врожай,
А зелена-то життя.
Буду писанку котити,
Щастя-долю ворожити
Вийди-вийди сонечко
На дідове полечко
Травонько-муравонько, зеленись,
Золотому сонечку поклонись.
Лийся-лийся дощику,
З чарівного горщику.
Розцвітайте, ружі-маки,
Щоби щастя-долю мати.
Яна Яковенко
- Діти, кольори згадувались у вірші?
- А ви знаєте, що ще потрібно класти у Великодній кошик окрім паски та писанок? Ось у мене на столі є багато різних предметів. Давайте всі разом покладемо у кошик те, що потрібно освятити у церкві.
6.Інтерв’ю «Які Великодні традиції у твоїй родині»?
-Як називається запашний великодній хліб? Хто з вас бачив, як випікається паска? Хто допомагав випікати паску?
7.Підсумок заняття.
Колективну аплікацію.
– А на завершення створимо ще одну писанку, але передаймо через неї тепло наших рук. Зараз кожен візьме долоньку і прикріпить її на писанку.
– Також до створення аплікації запрошуємо наших гостей.
– Наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали. Дякую вам за роботу.
Авто : Кульчицька Тетяна Ярославівна