
Тема. Перший раз у перший клас
Мета:
– Ознайомити учнів зі школою, із призначенням основних предметів;
– Розвивати інтерес до традицій школи;
– Підтримувати радісний настрій дітей від зустрічі зі школою, друзями, учителями;
– Формувати у шестирічних дітей позицію учня, знайомити з обов’язками школяра, основними правилами поведінки у школі, на уроці, дорогою до школи;
– Вчити школярів поважати вчителів, однокласників, старших учнів;
– Ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, їх значенням в житті людини, країни.
– Прищеплювати інтерес до книги як джерела знань, мудрого порадника у школі та житті, бажання добре вчитися, щоб стати освіченою людиною.
– Виховувати у школярів віру у свої сили та розвивати їх здібності.
– Виховувати почуття гордості за свою школу та бережливе ставлення до шкільного приладдя.
Обладнання: ілюстрації, малюнки про школу, клас, фото планшети “Клас”, запис пісні “Вчать у школі”, підручники
Хід уроку
І. Привітання вчителя
Вчитель.
Добрий день, мої любi дiти!
Ви прийшли нинi в перший клас.
Вчитись будете i радiти,
І рости кожен день i час.
Школа двері для вас вiдчинила
І запрошує вчитись вас,
Бо знання — це велика сила!
Тож навчайтеся! В добрий час!
Сьогоднi для вас пролунав перший дзвiнок, який покликав вас на перший у вашому життi шкiльний урок. Ви переступили порiг Країни Знань, Усі жителі цiєї країни носять почесне звання — учень, школяр. Сьогодні ви iз звичайних хлопчикiв і дівчаток перетворитесь на учнiв, школярiв. Я вітаю вас усiх з цiєю визначною подiєю i хочу вручити дипломи першокласника.
Перше, що хоче сказати моє серце, що ми, вчителі, будемо вас не тільки навчати, а будемо піклуватись про вас, щоб ви себе почували впевнено, затишно у рідній школі, щоб шкільні роки були щасливими. Будемо ділити кожен малий і великий успіх, розуміти одне одного серцем, поглядом.
Будьте усі гордістю школи!
ІІ. Мандрівка Країною знань.
1.Чарівна квітка.
– Ви знаєте діти, що сьогодні зі мною трапилось, йдучи до школи? Я зустріла квіткову фею, яка подарувала, ось цю квіточку.
– Давайте порахуємо скільки на ній пелюсток. (Сім) Так сім. А скажіть в якій казці є квітка-семицвітка, яка виконувала всі бажання? (Казка «Квітка-семицвітка» В. Катаєва). Так, молодці, дітки.
– А наша квіточка трішечки інша. Мудра Фея вирішила влаштувати нам іспити. І сьогодні ми маємо виконати бажання квіточки. Ви згодні?
2.Мандрівка з пелюстками.
(Вчителька по черзі відриває кожну пелюстку і читає завдання)
І пелюстка – «Знайомство
Вчителька: Давайте знайомитися. Мене звати …. А тепер я хочу ближче познайомитися з вами. Подивіться, будь ласка, на це дерево. (Демонструє макет дерева). Воно вам подобається? А чого, на вашу думку, на ньому не вистачає? (Квіточок). Наше з вами завдання прикрасити це дерево квіточками. Скажу вам по секрету, що це дерево незвичайне. Це дерево символізує наш клас, а кожен з вас – це маленька неповторна квіточка чарівного дерева. На парті, у кожного з вас лежить квіточка. Кожен з вас роз фарбує цю квіточку і прикріпить її на дерево.
–А зараз кожен з вас встане і назве своє ім’я.
– От і познайомилися. Ми з вами – одне ціле, одна родина.
ІІ пелюстка «Загадкова»
– А щоб нам не сумувати, Потрібно загадку відгадати
– А зараз чарівна квіточка пропонує нам відгадати загадки.
- Дає здоров’я – спорт,
Вагу – солодкий торт.
Мед – працьовиті бджоли.
Знання глибокі -…(школа).
- Щоб не спізнитись на урок,
Нам голос подає …(дзвінок).
- Цю найпершу в школі книжку
Знає будь –який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає нам …(Буквар).
- Ручки й олівці, щоб знали:
Ми кладемо у …(пенали).
- Що мовчить, а розуму вчить? (Книжка)
- Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольорові …(олівці).
ІІІ пелюстка «Казкова»
Казка стукає у двері —
Привітаємо її.
Дуже-дуже постарайтесь —
І впізнаєте її
- Я від баби втік, я від діда втік …(Колобок).
- А хто буде зерно молотити? (Колосок).
- «Цок та в лобок,та в мішок» (Котик і Півник).
- «А хто – хто в цій рукавичці живе?» (Рукавичка).
- Що загубила на балу Попелюшка? (Туфельку).
- Де живе Карлсон? (На даху)
ІV пелюстка «І школа радо вас вітає Першокласників таких!».
1.
Школа – це шлях до науки, в життя. Без знань життя неможливе. Знання для людини – що сонце для всього живого на світі. Людині потрібно знати, як звернутися один до одного, як і де знайти потрібні речі, де взяти одяг, їжу, як з чого приготувати, чому буває день і ніч, зима і літо, дощ і сніг, холод і тепло. Виникає безліч різноманітних питань кожен день саме у вас. І щоб навчитися відповідати на ці питання, необхідно вчитися для отримання знань.
– Знання ми починаємо отримувати коли, як ви гадаєте? (З народження).
– Так, дійсно, з народження. Нас вчать посміхатися, агукать, говорити, самостійно їсти, одягатися, взуватися. Хто ж нас навчає? (Батьки ).
– А буває таке, коли ви що-небудь не знаєте або не можете зробити до кого ви найчастіше звертаєтесь ?(Відповіді дітей ).
– Але настає такий час, коли ви виростаєте і вам бракує отриманих знань. Ви знаєте що в світі стільки всього цікавого… А матусі, батька, бабусі, дідуся поруч з вами немає. Що робити у такому випадку ? Де людина почерпне нові знання ?( В школі)
– А для чого ви прийшли до школи?
- Слухання пісні «Вчать у школі»
- Колективне заучування вірша зі слів учителя
Ось і школа ось і клас,
Він давно чекає нас.
Вчитись ми прийшли сюди,
Щоб розумними рости.
V пелюстка «Ігрова»
-Як вас тепер називають? (школярами)
-Чому? (Бо ходимо до школи)
-Ви повинні бути зразковими школярами. Як ви думаєте, що це значить бути зразковим учнем?
( тримати у порядку шкільне приладдя, робоче місце, приходити в школу акуратними, чистими, вітатися з вчителями, однокласниками).
- Гра “Правила для учнів” за С. Маршаком
Заходить вчитель — треба встати, (встають)
Коли дозволить – тихо сядь! (сідають)
Спитати хочеш – не гукай! (сварять пальчиком)
А тільки руку піднімай! (піднімають руку)
У школі парту бережи (гладять ручкою)
І на парті не лежи! (схиляються)
Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно, гарно!
(Випрямляються, кладуть руки на парту)
- Гра « Будь ласка»
-Встаньте, будь ласка.
– Підніміть руки вгору.
– Підніміть руки вгору, будь ласка.
-Поаплодуйте, будь ласка.
– Потупайте ногами.
-Покрутіться, будь ласка.
– Покрутіть головою.
– Присядьте, будь ласка.
– Постійте на одній нозі.
- Сядьте за парти, будь ласка.
VІ пелюстка «Україна- моя Батьківщина»
Настав час скласти вірша про Україну із щирих і теплих слів, використовуючи гру « Добавлянка». Я почну, а ви будете добавляти останнє слово другого рядка в риму.
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила…(Україна)
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й …(талановиті)
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші…(складають)
Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша…(Батьківщина)
VІІ пелюстка «День народження»
- У кого сьогодні День народження?
- Сьогодні народився наш 1-В клас. Сьогоднi день народження нашого класу. А без чого не буває день народження? Звичайно, без iменинного торта. (Вчитель дiстає великий торт). Кожен з вас має взяти свiчку i поставити на торт. (Вчитель запалює свiчки і всі разом спiвають).
- З днем народження, наш клас!
- З днем народження, наш клас!
- З днем народження вiтаєм!
- З днем народження, наш клас!
- (Дiти пригощаються тортом.)
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
- Учитель. Тепер ви першокласники. Щодня приходитиме до школи. Вона для вас стане рiдною.
- Школа, як мама, пригортає до себе своїх дiтей, дає їм тепло, радiсть, щастя i знання, без яких не можна жити.
- Я бажаю вам бути добрими, працелюбними, щасливими. А щаслива людина тодi, коли вона досягла певних успiхiв. Я буду щасливою щоранку бачити вашi щасливi оченята i привiтну усмiшку.
- Найсвiтлiша дорога в свiтi —
Це дорога до знань, до школи.
Пам’ятайте це, любi дiти,
Не забудьте про це нiколи!
Автор: Боженко Людмила Василівна